Forum Logo

Geri Git   ForumSahane.com | Genel Kültür ve Bilgi Forumu > FORUM SAHANE SAĞLIK ALANI > Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz > Zayıflama Önerileri


Kilo Vermek İçin 10 Öneri


User Tag List

Yeni konu oluştur  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Alt 12 Eylül 2020, 01:30   #1
Hayrettir Göğe Açılan Pencere
 
Seyrüsefa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Kaydolma Tarihi: 08 Temmuz 2020
Mesajlar: 5,576
Konular: 4212
Mentioned: 22 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Standart Kilo Vermek İçin 10 Öneri

Kilo Vermek İçin 10 Öneri


1. Yeterli miktarda su için
Vücudun düzenli çalışması için ve yağ metabolizmanızı düzenlemek için mutlaka günde 2-2.5 litre su içmeniz gerekir. Bol su içmek aynı zamanda daha tok hissetmenizi sağlayacağı için daha az yemek yemenize yardımcı olur. Ayrıca,yemekten yarım saat önce içilen su sindirimin de kolaylaşmasını sağlar.

2. Daha fazla hareket edin
Kilo vermek için mutlaka fiziksel olarak daha aktif olmak gerektiğinin altını çizen Uzm. Dyt. Hilal Karaca, “Fiziksel aktivitenizi arttırmak vücudunuzun enerji harcamasını artırır ve böylece kilo vermeniz kolaylaşır. Haftada 3 gün 1 saat hızlı tempoda yürüyüş yağ yıkımına yardımcı olacaktır. Fakat beslenmenize dikkat etmediğiniz sürece yaptığınız fiziksel aktivite boşa gideceğini unutmayın. Bu nedenle hem hareket etmeye, hem de beslenmeye dikkat etmek gerekir” diyor.

3. Lif tüketimini arttırın
Lif yönünden zengin besinlerin hem uzun süre tok tutucu hem de bağırsakları çalıştırıcı özelliği bulunuyor. Bu da kilo kaybını destekliyor. Bu nedenle öğünlerde taze meyve ve sebzeler, tam tahıllı besinler ve kuru baklagiller gibi lif açısından zengin besinleri tercih edin.

4. Hazır gıdalardan uzak durun
Kilo almaya neden olan ürünler arasında hazır gıdaların ilk sırada geldiğini hatırlatan Dyt. Hilal Karaca, “Hazır gıdaların büyük bir kısmı gereğinden fazla şeker ve yağa sahip olduğu için kilo kontrolünü sağlamak istiyorsanız, bu ürünleri hayatınızdan çıkarmalısınız. Bunların yerine lif içeriği yüksek sağlıklı besinleri tercih edin.”

5. Her öğününüzde yeşillik ve sebzeler bulundurun
İçindeki lif sayesinde sizi daha uzun tok tutacak, aynı zamanda vitamin ve mineral zenginliği ile sizi daha sağlıklı yapacaktır. Öğünlerde protein yağ ve karbonhidrat dengesi son derece önem taşıyor. Bu nedenle önünüzdeki tabağın yarısı protein ve yağdan, diğer yarısının da sebzelerden oluşmasına dikkat etmek gerekiyor. Elbette ekmek, bulgur gibi tahılların da unutulmaması önem taşıyor.

6. Kendinize uygun sağlıklı beslenme saatleri oluşturun
Her gün mutlaka ana ve ara öğün (aralarında 2-3 saat fark olacak şekilde) düzeninin hayata geçirilmesi de bir diğer önemli noktayı oluşturuyor. Düzenli beslenmenin vücudunuzun yağ yıkımına yardımcı olacağını ve düzgün çalışmasını sağlayacağını söyleyen Uzm. Dyt. Hilal Karaca, bu sayede sadece belirli bir dönem değil her zaman doğru şekilde beslenmenin mümkün olabileceğini anlatıyor.

7. Kahvaltıyı atlamayın
Kahvaltı metabolizmayı çalıştırarak vücudu uyandırdığı için kahvaltının kesinlikle atlamaması da önem taşıyor. Bunu sağlayabilmek için her zaman büyük bir kahvaltı olmasına gerek bulunmuyor. Bunun yerine örneğin, meyve ve süt ya da kepekli ekmek ve beyaz peynirden oluşan bir tost gibi küçük bir kahvaltı da yeterli olabilmektedir.

8. Haftada 2 gün balık tüketin
Balık içeriğindeki omega-3 sayesinde vücudunuzun çalışma fonksiyonlarını düzenleyerek sağlıklı kiloya ulaşmaya yardımcı olan gıdalar arasında yer alıyor. Uzm. Dyt. Hilal Karaca, bu nedenle haftada mutlaka iki gün balık tüketmeye özen göstermek gerektiğini söylüyor. Pişirme şeklinin de ızgara ya da fırında olmasının yarar sağlayacağını anlatıyor.

9. Hamur işlerinden uzak durun
Her ne kadar bizim yemek kültürümüzde hamur işlerinin çok önemli bir yeri bulunma da kilo vermek isteniyorsa bu ürünlerden özellikle uzak durmak gerekiyor. Zira poğaça, börek ve açma gibi günün her saatinde tüketilebilen ürünler çok fazla kaloriye sahip olduğu için kilo almaya neden oluyor.

10. Uyku saatinizi düzenleyin
Dyt. Hilal Karaca, beslenme ve egzersiz ile beraber düzenli ve kaliteli bir uyku düzeninin de kilo kontrolü için çok önemli olduğunun altını çizerek, şu bilgileri veriyor; “Metabolizmanızın düzgün çalışması ve iştah kontrolü için yani sağlıklı bir kilo için uykunuzun düzenli ve kaliteli olmasına özen gösterin. Bu nedenle günde 7-8 saat uyumaya ve mümkün olduğunca aynı saatlerde yatmaya çalışın. Uykuya geçiş süresinde sıkıntı yaşarsanız da melisa, tıbbi papatya gibi bitki çaylarından yararlanabilirsiniz.”


Beslenme ve Diyet Uzmanı Hilal Karaca

Seyrüsefa isimli Üye şuanda  online konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
kilo, vermek, İçin, Öneri


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 
Seçenekler
Görüntüleme stilleri


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kilo Aldıran Yiyecekler Seyrüsefa Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz 0 12 Eylül 2020 01:03
Mürşite El Vermek Nedir? Seyrüsefa Tasavvuf 0 29 Ağustos 2020 09:00
Misal Vermek Seyrüsefa ForumSahane Özel Sözlük 0 23 Ağustos 2020 13:15
Gece Yendiğinde Kilo Aldırmayan Yiyecekler Seyrüsefa Zayıflama Önerileri 2 16 Ağustos 2020 01:53
Dünyayı Düzeltmek İçin Seyrüsefa Hikayeler 0 14 Ağustos 2020 22:04

Forum saati, Türkiye saatine göre ayarlanmış olup şu anki saat: 14:55.

Forum Yasal Uyarı Künye
Yazılım: vBulletin® 3.8.5
Yazılımın telif hakkı sahibi: Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.

ForumSahane, lisanslı yazılım kullanan yasal bir kültür forumudur.

ForumSahane, yer sağlayıcı bir forum sitesidir. İnternet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi hakkındaki 5651 sayılı kanunun, yer sağlayıcılar hakkındaki yükümlülükleri düzenlediği beşinci maddesi uyarınca; yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Dolayısıyla her katılımcımız yaptığı paylaşımlardan, kendi yazdığı yorumdan sorumludur.
Yer sağlayıcı niteliğini haiz forum sitemiz üzerinde, hukuka aykırı gördüğünüz içeriklerin bildirimlerini İLETİŞİM bağlantısından bizlere iletirseniz en geç iki (2) iş günü içerisinde hukuk birimimizce gerekli inceleme, gerekiyorsa işlem ve tarafınıza dönüş yapılacaktır.
ForumSahane içerisinde yapılan paylaşımların ve paylaşımlara yazılan yorumların IP kayıtları tutulmakta olup, hukuka aykırılık hallerinde bu veriler ilgili makamlarla paylaşılacaktır.

Forum Sahibi: Seyrüsefa