|
|
LinkBack | Seçenekler | Görüntüleme stilleri |
08 Ekim 2020, 16:34 | #1 |
|
PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı
PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı PISA olarak kısaltılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (İngilizce: Programme for International Student Assessment) adında Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından 1997'de geliştirilen uygulama uluslararası çapta üç yılda bir 15 yaşındaki öğrencilerin başarısını sınamaktadır. PISA çalışmasının amacı eğitim yöntemlerinde standartlaştırmayı ve gelişmeyi arttırmakla birlikte dünyada okul çocuklarının başarısını karşılaştırmak ve test etmektir. 2003 PISA değerlendirmesinde ilk 6 sıralaması Matematik Okuma-anlama Bilim Problem çözme 1. Hong Kong 550 2. Finlandiya 544 3. Güney Kore 542 4. Hollanda 538 5. Lihtenştayn 536 6. Japonya 534 1. Finlandiya 543 2. Güney Kore 534 3. Kanada 528 4. Avustralya 525 5. Lihtenştayn 525 6. Yeni Zelanda 522 1. Finlandiya 2. Japonya 3. Hong Kong 4. Güney Kore 5. Lihtenştayn 6. Avustralya 7. Makao 1. Güney Kore 550 2. Finlandiya 548 3. Hong Kong 548 4. Japonya 547 5. Yeni Zelanda 533 6. Makao 532 Programa katılım 1997'de geliştirilen bu değerlendirme programı ilk kez 2000 yılında uygulanmıştır. Üç yılda bir verilen sınavlar her dönemde belli bir derse yoğunlaşır ancak öğrenciler diğer ana derslerden de sınanır. 2000 yılında yapılan 32 farklı ülkeden 265.000 öğrenciye PISA uygulandı. Bu ülkelerin 28'i OECD üyesi ülkelerdi. 2002 yılında aynı sınav OECD üyesi olmayan 11 ülkeye de uygulandı. Okuma becerilerine yoğunlaşan 2000'deki sınavın sorularının 3'te 2'si bu alandandı. 2003 yılında içinde 30 OECD ülkesinin de bulunduğu 41 ülkede 275.000'den fazla öğrenciye PISA sınavı uygulandı. (İngiltere yeterli sayıda öğrenciye sınavı veremediğinden uluslararası karşılaştırmaya dahil edilmemiştir.) Bu sınavdaki ana konu matematiğin yararlı olduğu gerçek hayattaki durumların sorgulandığı matematik okur yazarlığıydı. Bu sınavda ilk kez problem çözme de test edilmiştir. 2006 yılında 56 ülkenin katıldığı PISA sınavında ana tema fen bilgisi okur yazarlığı oldu. 2009'daki sınavda ana tema yeniden okuma (anlama) becerileri olacak ve bu alandaki karşılaştırmaların yapılması için olanak sağlayacak. Ülkelerin puan karşılaştırması Öğrenci puanları Türkiye OECD ortalama Finlandiya Güney Kore Japonya 592 puan ve üstü %4 %18 %25 %32 %36 500-592 puan arası %12 %34 %36 %41 %34 405-499 puan arası %33 %30 %22 %22 %20 405 puan ve altı %51 %17 %5 %5 %10 |
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
değerlendirme, pisa, programı, uluslararası, Öğrenci |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
Seçenekler | |
Görüntüleme stilleri | |
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Pisa Kulesi’nin Eğimli Yapısının Sırrı | Seyrüsefa | Kuleler - Sütunlar | 4 | 09 Ağustos 2023 06:48 |
Anadolu Üniversitesi AÖ, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Esaslar | Seyrüsefa | Açık Öğretim Fakültesi | 5 | 25 Eylül 2020 21:57 |
Uluslararası İşletmecilik Bölümü | ForumSahane❤ | Akademik Program ve Meslek | 0 | 13 Eylül 2020 05:30 |
Siberay Programı Hayata Geçirildi | Seyrüsefa | Sosyal Medya | 0 | 23 Ağustos 2020 22:16 |
Bir Tv Programı Sunacak Olsan Bu Hangisi Olurdu? | Seyrüsefa | Eğlenceli Testler | 4 | 13 Ağustos 2020 07:45 |
Forum | Yasal Uyarı | Künye | ||
Yazılım: vBulletin® 3.8.5 Yazılımın telif hakkı sahibi: Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
ForumSahane, yer sağlayıcı bir forum sitesidir. İnternet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi hakkındaki 5651 sayılı kanunun, yer sağlayıcılar hakkındaki yükümlülükleri düzenlediği beşinci maddesi uyarınca; yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Dolayısıyla her katılımcımız yaptığı paylaşımlardan, kendi yazdığı yorumdan sorumludur. |
|